Hoe je als single misleid wordt (deel 2)

Zoals de vaste lezers van dit blog inmiddels weten, wil ik met dit blog de single te informeren over alle aspecten van internetdaten. Mijn brede kennis over en uitgebreide ervaring in het internetdaten wil ik graag delen om zodoende alle singles die dat willen de liefde van hun leven te helpen vinden.

Ik vind het ook mijn plicht om je te waarschuwen voor datingsites die je een aanzienlijk bedrag laten betalen zonder dat je iets van ze weet of kunt zien, voor datingsites die je privacy niet beschermen en voor datingsites die je een verkeerd beeld voorspiegelen.

Deze week maakte Lexa bekend dat zij een nieuwe slogan (pay-off) hebben en de members ‘ware liefde garantie’ bieden. Dat vroeg natuurlijk om nader onderzoek. Net als inmiddels vele anderen, moet ik constateren dat het gebakken lucht is. Als je de voorwaarden van de ‘garantie’ doorleest zul je zelf tot de conclusie komen dat niemand daaraan een jaar lang zal voldoen en dus dat niemand in aanmerking komt voor de terugbetaling van de betaalde twaalf maanden deelnamegeld. Er is inmiddels op een ander blog (Marketingfacts) al op gereageerd door meerdere mensen, waaronder Lexa zelf. Ook M/V Life Magazine heeft in haar juli/augustus-nummer de actie onder de loep genomen en ontdekte meer vreemde zaken. Eerlijk gezegd vind ik dat je als single hier verleid wordt tot een (duur) membership van een jaar terwijl de garantie niets inhoudt. Het neigt naar misleiding.

Los daarvan: de hele actie van Lexa legt hun visie op daten gelukkig duidelijk bloot. Zij willen dat je met dertig members per maand persoonlijk e-mailcontact aangaat (hetgeen dus betekent dat die allemaal moeten ingaan op jouw contactpoging en dus dat je vele pogingen meer moet doen om dat aantal te halen) en dat je per maand nog eens tien members uitnodigt voor de Lexa-test én op alle berichten die je ontvangt van mensen binnen je zoekcriteria ‘onverwijld’ reageert. Je kunt absoluut niet met dertig mensen tegelijk serieus mailen en contactleggen in een maand, laat staan dan ook nog die test-uitnodigingen doen én op alle reacties ‘onverwijld’ reageren! Ik ben het helemaal eens dat je actief moet zijn om daadwerkelijk de liefde van je leven te vinden, maar bij hun strategie heb ik grote bedenkingen.

Als je echt de liefde van je leven wilt vinden, kun je het beter goed aanpakken. Dan ga je juist niet op elk profiel lukraak reageren om maar aan dertig acties te komen. Dat lijkt meer op prijsschieten. Mijn jarenlange ervaring heeft geleerd dat juist weloverwogen, persoonlijk en doelgericht reageren tot resultaat leidt. Dan kun je aandacht besteden aan het contact dat je gaat leggen en dat verschil voelt de ander. Dat zorgt ervoor dat er gereageerd wordt op je contact en dat je een goede basis legt om elkaar verder te gaan leren kennen.Dat je dan gekozen moet hebben voor een site waar je mensen vindt die zich ook prettiger voelen bij selectief zoeken dan bij prijsschieten, ligt voor de hand.

Ik hoop dat je met deze informatie nog beter in staat bent de keuzes te maken en de site en aanpak te kiezen die het best bij jou past om de liefde van je leven te vinden.

2016-12-19T13:40:57+00:00